|
کدخبر: 31902

گردش مالی صنعت بیمه چقدر است؟

با رشد ۲۱ درصدی حق بیمه‌ها در سال ۹۶ میزان حق بیمه صنعت بیمه کشور از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

گسترش نیوز: عبدالناصر همتی در مراسم گشایش نمایشگاه بانک، بورس و بیمه گفت: وضعیت عملکردی بانک، بیمه و بورس سطوح کارآمدی نظام تامین مالی هر کشور را تعیین می‌سازد و بدیهی است بدون یک نظام کارآمد تامین مالی، دسترسی به رشد بالای اقتصادی و توسعه پایدار ممکن نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه بر ارتباط این سه رکن تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری و سیاست‌گذاری پیرامون هر یک از ارکان بازار مالی بر دیگری تاثیر دارد، پس همکاری و همفکری و طراحی ساز و کار لازم به منظور هماهنگی میان این سه بازار ضروری است.

همتی افزود: فضای تعامل و ارتباط بین سه بازار پول، بیمه و بورس مهم است و ظرفیت قابل توجهی برای رشد و توسعه نظام تامین مالی فراهم می‌سازد که باید از آن استفاده کرد.

وی بیمه را عامل ارتقای آرامش در نزد مردم و فعالان اقتصادی دانست و گفت: بیمه ابزاری برای ثبات اقتصادی، تجهیز پس اندازها و توسعه سرمایه گذاری، کاهش هزینه‌های مبادلاتی در اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار و مدیریت ریسک ملی است.

bime.jpg

این مقام مسئول با اشاره به روند رو به رشد صنعت بیمه، گفت: خوشبختانه رشد مداوم صنعت بیمه کشورمان و افزایش تدریجی ضریب نفوذ آن، زمینه لازم برای نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصاد کشور را فراهم می‌سازد.

وی در ادامه افزود: سال ۹۶ نیز با رشد ۲۱ درصدی حق بیمه‌ها میزان حق بیمه صنعت بیمه کشور از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفت و با توجه به تقریب رشد اسمی GDP کشور قطعاً ضریب نفوذ بیمه به حدود ۲.۳ درصد می‌رسد.

همتی، تداوم رشد بیمه‌های زندگی را بسیار مهم دانست و گفت: منابع بیمه‌های زندگی به عنوان ابزار مهم مالی میان مدت و بلند مدت در بازار مالی مطرح است. سال ۱۳۹۶ نیز رشد ۳۰ درصدی حق بیمه‌های زندگی را داشتیم که با توجه به تورم یک رقمی سال ۹۶ رشد مطلوب تلقی می‌شود.

وی افزود: با توسعه بیمه‌های عمر منابع خرد مردم به منابع کلان و با ثبات سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود، در واقع بیمه کانال مطمئن و با ثباتی برای توسعه بازار سرمایه است و با توجه به هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه برای بیمه‌های زندگی سیاست و برنامه مهم بیمه مرکزی تحقق این امر و رشد ۵۰ درصدی سهم بازار بیمه‌های عمر در پرتفوی صنعت بیمه در پایان ۵ سال آینده است.

همتی، همکاری بازار بیمه و بازار بورس اوراق بهادار بیمه‌ای را از دیگر همکاری‌های مهم اعلام کرد: این اوراق، ریسک تعهدات بیمه‌ای را به بازار سرمایه منتقل می‌کند و ضمن گسترش ظرفیت بیمه و بیمه اتکایی کشور ابزار جدیدی را در اختیار سرمایه‌گذاران بازار سرمایه قرار می‌دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی درخاتمه، آمادگی صنعت بیمه برای تعامل بیشتر با دو بازار بورس و بانک را اعلام و تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۶ گردش مالی صنعت بیمه از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفت، حضور مؤثر و تعیین‌کننده بازار بیمه در مجموعه بازارهای مالی را نوید می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر