|
کدخبر: 31301

آمادگی بانک‌های خراسان رضوی برای پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات

استاندار خراسان رضوی گفت: بانک‌های این استان ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات آماده پرداخت دارند که باید برای تامین منابع طرحهای راهسازی در سال آینده استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان با اعلام این مطلب افزود: پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید برای ۲۹۸ پرونده باقیمانده نزد بانک‌های استان باید تا آخر فروردین ماه سال آینده تعیین تکلیف شود. عملکرد بانک‌های خراسان رضوی در حوزه پرداخت تسهیلات به متقاضیان در طرح رونق تولید باید بررسی و نقاط ضعف و قوت آن احصا شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه نوسازی و بهسازی واحدهای بزرگ صنعتی در استان گفت: رویش و ریزش واحدهای صنعتی، طبیعی است که اگر به درستی تدبیر شود می‌توان اشتغال و رونق تولید را حفظ کرد اما اگر به این موضوع توجه نشود واحدهای مزبور محکوم به نابودی خواهند بود.

رشیدیان افزود: نقش بانک‌ها که ۸۰ درصد سرمایه‌های اشتغال کشور توسط آنها تامین می‌شود و شریک بزرگ تولید هستند در احیای واحدهای صنعتی تعیین‌کننده است از این رو باید بانک‌ها با بخش تولید، مشارکت داشته باشند تا سرمایه‌ها حفظ شود. براساس مصوبه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان رضوی، طرحهای صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر مشمول دریافت تسهیلات طرح رونق تولید می‌شوند و بانک‌ها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر جذب تسهیلات طرح توسعه مشاغل روستایی تا آخر تیر ماه سال آینده گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با یک زمان بندی مشخص و اولویت بندی در جذب این تسهیلات اهتمام ورزند.

استاندار خرراسان رضوی افزود: در تفاهمنامه‌ای که با جهاد دانشگاهی خراسان رضوی منعقد شد، بررسی و تبیین موارد مربوط به توسعه اقتصادی روستاها براساس سند آمایش سرزمینی استان در دستور کار قرار گرفت. یکی از مشکلات اساسی در استفاده از تسهیلات حوزه اشتغال، عدم اطلاع رسانی شفاف و سریع است لذا دهیاران، بخشداران و دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به اطلاع رسانی مناسب اقدام کرده و از فرصت به وجود آمده در بهره‌برداری از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی که دارای محدودیت زمانی است به نحو شایسته اقدام کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها