|
کدخبر: 29640

عمر ۲۶ ساله موسسات غیر مجاز پایان یافت

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی گفت: موسسات غیر مجاز از سال 70 شروع و در سال 96 پایان یافتند این موسسات صدمات سنگینی به اعتماد ملی و بیشترین ضرر را به نظام اقتصادی وارد کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، حسین نقره کار شیرازی، در پانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخارملی تصریح کرد:هر چند شرایط اقتصادی کشور شرایط خاصی است با این حال تولید کنندگان علیرغم مشکلات، سنگر خود را خالی نکردند.

وی افزود: خوشبختانه کشورمان صاحب نیروی انسانی توانمندی است که متاسفانه به دلیل مشکلات برون مرزی نتوانستیم از همه پتانسیل های سازنده استفاده کنیم.

به گفته نقره کار شیرازی، تلاش هایی در مجلس شورای اسلامی برای شکل گیری ساختار بودجه 97 برای توسعه بخش تولید و اشتغال که شعار محوری امسال است، در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: در نظام بانکی طی چند روز اخیر خبر هایی را شنیده اید و شاید جز کسانی هستید که با مشکلات بانکی دست و پنجه نرم می کنید، امیدوارم با اقداماتی که اخیرا برای تسهیلات شبکه بانکی همچنین کار و اشتغال در حال شکل گیری است بتوانیم در ماه پایانی سال شاهد رونقی در این مسیر باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی خاطر نشان کرد: کشور زمانی به رشد و بالندگی می رسد که مردم در صحنه اقتصاد خود عامل فعالیت ها باشند، متاسفانه در مسیر واگذاری ها خیلی موفق عمل نکرده ایم با نگاهی به ساختار اقتصادی کشور تنها 30 درصد فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و معضلاتی که کشور با آن مواجه بوده است وجود موسسات مالی غیر مجاز بوده است، اکنون با اطمینان بالای 98 درصد می توان گفت که دیگر موسسه غیر مجازی در کشور وجود ندارد.

نقره کار شیرازی معتقد است؛ پولی که به بانک ها سپرده می شود باید کمکی برای تولید باشد، این در حالی است که شرایط برای ایفا نقش واقعی بانک ها فراهم نشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها