|
کدخبر: 10782

عملیاتی کردن کارت‌های هوشمند در کشور

اگر کارت‌های بانکی افراد که گاهی به چندین کارت می‌رسد در یک کارت تجمیع شوند، بسیار بهتر است ضمن اینکه تحقق این هدف نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه گسترش تجارت نوشت:محمد ربیع‌زاده، کارشناس حوزه بانکی دراین باره با بیان اینکه بالا بودن تعداد کارت‌های بانکی در کشور، شاید به عنوان یک معضل جدی مطرح نباشد، اما به هرحال ضرورتی هم برای صادر شدن این تعداد کارت در کشور وجود ندارد، گفت: ازآنجا که تمامی بانک‌ها دارای شبکه شتاب هستند، بنابراین دیگر نیازی نیست که افراد چند کارت بانکی متنوع در اختیار داشته باشند و این کارت‌ها می‌تواند در یک کارت بانکی تجمیع و گردش مالی‌شان از طریق آن کارت انجام شود.

به گفته او، در حال حاضر افرادی هستند که دارای چند حساب بانکی و به تبع آن چند کارت بانکی هستند که شاید برخی ازاین کارت‌ها هم قابل استفاده نباشند که این امر باعث شده بر تعداد کارت‌های بانکی صادر شده افزوده شود و آمارها را بالا ببرد. وی در این رابطه به موضوع کارت‌های هوشمند اشاره کرد و افزود: این کارت‌ها دارای کارکرد و کاربردهای زیادی هستند؛ کارت‌های هوشمند می‌توانند در احراز هویت، حراست از اطلاعات امنیتی کارت‌های بانکی و کارت‌های شناسایی، پرداخت‌های الکترونیکی، کارت‌های اعتباری و حفظ اطلاعات نیز استفاده شوند و در نهایت در بحث بانکی نیز کمک کنند تا تعاملات بانکی با استفاده از دستگاه خودپرداز و ازاین طریق انجام شوند. به گفته او این تجربه‌ای است که در کشور مالزی انجام شده و می‌توان با بهره‌گیری ازاین تجربه، استفاده ازاین کارت‌ها را در کشور عملیاتی کرد.

این کارشناس براین باوراست که اگر کارت‌های بانکی افراد که گاهی به چندین کارت می‌رسد در یک کارت تجمیع شوند، بسیار بهتر است ضمن اینکه تحقق این هدف نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست. در این مسیر باید زیرساخت‌های فناوری آماده شود و دیتاسنترها برای جمع‌آوری اطلاعات افراد و اشخاص به شکل کامل فراهم شود. همچنین در بحث اعتبارسنجی افراد، باید این موضوع گسترش یابد تا درنهایت تمامی این شرایط سبب شود زیرساخت‌های لازم برای تجمیع کارت‌های بانکی فراهم شود. بدون تردید این امر کمک می‌کند به شفافیت‌های مالی و توسعه دولت الکترونیک در کشور.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها