|
کدخبر: 31840

منتظر انفجار حباب مسکن باشید

با ارائه تمهیدات دولت شک نکنید که حباب نرخ مسکن نیز مانند دلار خواهد ترکید.

گسترش نیوز: بعد از تک نرخی شدن دلار برخی از کارشناسان دیگر بهانه افزایش نرخ دلار را ندارد که با این گزینه بر طبل گرانی مسکن بکوبند؛ زیرا کاهش یکباره نرخ دلار باعث کاهش سوداگری در صنعت ساختمان و در نتیجه کاهش نرخ مسکن خواهد شد. از طرفی دیگر نیز عرضه خانه‌های خالی به بازار می‌تواند کاهش قیمت‌ها را به ‌همراه داشته باشد.

عضو انجمن انبوه سازان در این باره به گسترش نیوز گفت: نرخ دلار حبابی بیش نبود و درحال‌حاضر این حباب شکسته و تک نرخی شد. عباس شوکتی افزود: از اردیبهشت ماه امسال همچنین شاهد خالی شدن بیشتر باد این حباب خواهیم بود.

shokati1.jpg

به گفته وی، نرخ مسکن درحال‌حاضر بیشتر به یک لطیفه میماند تا واقعیت و سقف ارزش افزوده را تا انتها پر کرده است. این کارشناس بازار مسکن اذعان کرد: درحال‌حاضر در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیا بازارهای رقابتی و کیفیت و کمیت و ارزانی قیمت‌ها حرف اول را میزند و مشتری‌ها به سمت متریال خوب به همراه نرخ ارزان هستند.

وی تصریح کرد: با این که کشور ما نیز در این راه قدم گذاشته اما متاسفانه سوداگران از صداقت و سادگی و یکرنگی مردم ایران که نجیب‌ترین ملت دنیا است سو استفاده کرده و با شایعات و القا افزایش غیر واقعی، جوی از افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

به گفته عضو انجمن انبوه سازان، بانک‌ها اصلی‌ترین نقش را در بازار مسکن عهده‌دار هستند؛ از یک طرف تقویت بخش مسکن جز از طریق تسهیلات امکان‌پذیر نیست و از طرف دیگر بانک‌ها با ورود مستقیم به ساخت مسکن تبدیل به بزرگ‌ترین مالک واحدهای خالی اعم از مسکونی و تجاری شده‌اند.

شوکتی خاطر نشان کرد: نرخ مسکن که درحال‌حاضر در شهرها و مناطق مختلف می‌باشد فقط حباب است و با تمهیدات دولت شک نکنید که حباب قیمّت‌های مسکن مثل دلار خواهد ترکید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها