|
کدخبر: 31357

تعیین دستمزد ۹۷ کارگران در انتظار برگزاری جلسه روز شنبه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تشکیل جلسات جداگانه با گروههای کارگری و کارفرمایی برای نزدیک کردن دیدگاههای این دو گروه، به منظور توافق برای تعیین دستمزد سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، علی ربیعی پس از پایان جلسه شورای عالی کار درباره جزئیات نهمین نشست این شورا برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران که با حضور وزرای اقتصادی، اعضای کارگری و کارفرمایی برگزار شد، گفت: طی چهار سال گذشته میزان دستمزد سالانه کارگران بالاتر از نرخ تورم افزایش یافت و در این جلسه نیز مباحث زیادی در خصوص دستمزد صورت گرفت.

وی تورم و هزینه سبد معیشت را دو معیار مهم برای تعیین دستمزد سالانه اعلام کرد و گفت: شورای عالی کار مهمترین پارلمان گفتگوی اجتماعی است و با همین رویکرد در جلسات دستمزد طرفین دیدگاه های خود را در خصوص افزایش حداقل مزد آینده مطرح کردند که وزرای اقتصاد و صنعت نیز دیدگاه های شرکای اجتماعی را شنیدند.

رئیس شورای عالی کار افزود: پس از بحث و بررسی در خصوص دستمزد سال آینده، مقرر شد در نهایت صبح روز شنبه در جلسه ای جداگانه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی دیدگاه ها و نظرات آنها را جویا شوم و در نهایت نشست بعدی شورای عالی کار روز شنبه ساعت ۲۰ برای تعیین دستمزد برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش ، نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۱ صبح امروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس این شورا، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار در محل این وزارتخانه برگزار شد.سرانجام پس از جلسه حدود دو ساعته، طرفین به توافق نرسیدند تا نشست نهایی دستمزد ساعت ۲۰ شنبه ۲۶ اسفند برگزار شود.

بر اساس این گزارش، دستمزد سالانه کارکنان مشمول قانون کار همه ساله در روزهای پایانی سال تعیین می شود.گفتنی است؛ در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون کارگر و کارکنان مشمول قانون کار در انتظار تعیین دستمزد سال آینده هستند.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها