|
کدخبر: 31093

هزینه ۶میلیارد ریالی منابع طبیعی برای تسهیلات در جنوب کرمان

مدیرعامل صندوق منابع طبیعی جنوب استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال تسهیلات در زمینه فعالیت‌های منابع طبیعی در مناطق جنوبی این استان هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، حامد محمدی بیان کرد: این تسهیلات با توجه به فعالیت‌های اثربخش حوزه منابع طبیعی و ظرفیت هر منطقه پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد حقوق عرفی در قالب عاملیت اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری‌های لازم مبلغ یک میلیارد و ۴۵۴ میلیون و ۵۸۴ هزار ریال وجوه حاصله از حقوق عرفی اخذ و به حساب ویژه عاملیت واریز شد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی منطقه جنوب کرمان برای پیشبرد اهداف شرکت مادر تخصصی و سازمان جنگل‌ها سرمایه اولیه کافی وجود نداشت بنابراین از بدو تاسیس پیگیری لازم برای افزایش سرمایه و دعوت از تشکل‌های مرتبط با منابع طبیعی به منظور سرمایه‌گذاری انجام شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: کمک‌های فنی و اعتباری با موضوع بند ۳ ماده ۳۱ قانون برنامه ششم توسعه به مبلغ هفت میلیارد ریال برای افزایش سرمایه سهم دولت مصوب شده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این صندوق تحقق توسعه کشاورزی و منابع طبیعی، کارآفرینی، رقابت‌پذیری، افزایش ارزش افزوده منابع طبیعی و کیفیت سرمایه‌گذاری و مدیریت بهینه تأمین، تجهیز و تخصیص منابع مالی و اعتباری به بهترین شیوه مشارکت با بهره‌برداران و تولیدکنندگان است.

اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها