|
کدخبر: 30075

فضای مثبت سرمایه گذاری در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری و حمایت از واحدهای تولیدی امروز شاهد فضای مثبت سرمایه گذاری در این استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، اکبر بهنام جو تصریح کرد: به منظور رونق سرمایه گذاری بانک ها و ادارات نقش کلیدی در حفظ این فضا دارند.

وی افزود: هر قدر فضای مثبت ترویج شده و از ناامیدی کاسته شود، سرمایه گذاران بیشتری نیز در استان حضور یافته و با ایجاد واحد تولیدی زمینه های اشتغال زایی را فراهم می سازند.

استاندار اردبیل با تاکید به اینکه حمایت از سرمایه گذاری اولویت دولت در استان اردبیل است، ادامه داد: حتی در شهرستان ها، فرمانداران مسئول پروژه ها هستند و پیگیری اجرای پروژه ها از آن ها خواسته شده است.

بهنام جو به تعریف بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان مثال یارانه شش تا هشت درصدی برای تسهیلات سرمایه گذاری پرداخت می شود تا نرخ تمام شده سود تسهیلات برای سرمایه گذار کاهش یابد.

وی متذکر شد: علاوه بر نقش سرمایه گذاری در رونق اشتغال، ضروری است رونق تولید با هدف صادرات و توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات استان در ۱۰ ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: تولید صادرات محور در اولویت حمایت بوده و باید بتوان صادرات استان را در سال آینده به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داد. توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری ثمرات متعدد از جمله کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و امروز مشاهده می شود که یکی از علل طلاق، نزاع و خشونت موضوع بیکاری است.

وی تاکید کرد: هر واحد سرمایه گذاری وسود ده مورد حمایت است و اگر واحدی واقعا سودده نباشد حمایتی نیز نخواهد دید.

ارسال نظر