|
کدخبر: 28065

درآمد کمتر از ۶/۵ میلیون تومان در ترکیه فقر محسوب می شود

انتشار نتایج تحقیقات کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه حاکی از آن است که شاخص خط فقر برای یک خانواده چهار نفری در این کشور٬ ماهانه به بیش از پنج هزار و ۲۶۲ لیر ترک معادل یک هزار و ۱۲۰ یورو رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، در گزارش اخیر پژوهش‌های کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه موسوم به 'تورک ـ ایش' آمده است که حداقل هزینه خانوارها در ترکیه در پایان سال ۲۰۱۷ و در ماه ژانویه ۲۰۱۸ به پنج هزار و ۲۶۲ لیر رسیده است. در محاسبه خط فقر، حداقل درآمد لازم برای هزینه‌های اساسی زندگی از قبیل تغذیه، مسکن، ایاب و ذهاب، سوخت، پوشاک و هزینه تحصیل در نظر گرفته می‌شود. این موسسه در گزارش خود آورده است که خط گرسنگی نیز در ترکیه برای یک خانواده چهار نفره بالغ بر یک هزار و ۶۱۵ لیر برآورد شده است. در خط گرسنگی یا فقر مطلق، حداقل هزینه برای تامین کالری مورد نیاز برای ادامه زندگی یک فرد محاسبه می‌شود. این گزارش می‌افزاید: حداقل هزینه به منظور زندگی معمولی یک فرد در شهر آنکارا در حدود یک هزار و ۹۹۸ لیر برآورد می‌شود. این تحقیقات نشان می‌دهد فاصله خط فقر برای آن دسته از شهروندانی که در شهرهای بزرگ ترکیه همچون استانبول، آنکارا٬ ازمیر و بورسا زندگی می‌کنند، به لحاظ بالا بودن هزینه‌های مسکن، غذا، ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها، با سایر شهرها زیاد است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، لیر ترکیه روز پنجم بهمن ۱۲۵۹ تومان بوده است. بر این اساس یک خانواده چهارنفره ترکیه اگر کمتر از شش میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۵۸ تومان درآمد ماهانه داشته باشد، فقیر محسوب می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها