|
کدخبر: 24105

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

نظام بودجه‌ریزی کشور دچار مشکل است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی، گفت: جلساتی پیش از نهایی شدن بودجه ۹۷ در مجلس تشکیل شد، تا ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به توضیحاتی که رییس‌جمهوری روز گذشته ارائه کرد برخی تغییرات در بودجه سال جاری ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی با بیان اینکه در مجموع نظام بودجه ریزی کشور دچار مشکل است، افزود: همه از بودجه ریزی عملیاتی حرف می‌زنند اما تعریف مشخصی از بودجه ریزی عملیاتی وجود ندارد، بنابراین تلاش شده در بودجه سال ۹۷ تغییراتی در نظام بودجه ریزی ایجاد شود، از جمله در بحث ردیف‌ها که شفاف‌سازی هایی در این بخش‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت سعی کرده بودجه سال جاری را را به بودجه ریزی عملیاتی براساس تعاریفی که مصطلح است نزدیک تر کند و اتکاء به نفت را کاهش دهد، البته اتکاء بیش از حد به مالیات نیز توجیهات زیادی ندارد.

رییس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امیدوارم که بودجه سال ۹۷ شفافیت بیشتری داشته و در بحث‌های اساسی همانند یارانه‌ها یک نظام جدیدی را ترتیب دهد، یادآور شد: بالاخره باید اقداماتی صورت بگیرد که بار یارانه‌ها در داخل کشور سبک تر شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در بودجه کشور این است که نهادهای موازی زیادی وجود دارد و بسیاری از منابع بودجه به جای اینکه برای آن یک هدفی تعریف شود و برای رسیدن به این هدف کار شود صرف امور تصدی گری می‌شود، البته اینها عیوبی بوده که وجود دارد و باید برطرف شود.

ارسال نظر