|
کدخبر: 22480

اعتباری که دولت به بودجه می‌بخشد

یک کارشناس مسائل اقتصادی بر این عقیده است که میزان مشکلات تولید و اقتصاد را سیاست‌گذاری دولت مشخص می‌کند و زمانی که سیاست‌های دولت تعیین شد، آن زمان میزان نیاز دولت به بودجه برای عملیاتی کردن سیاست‌های از پیش تعیین‌شده مشخص خواهد شد.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، در پاسخ به این پرسش که بودجه سال ۹۷ را چگونه می‌توان در راستای حمایت از تولید تدوین کرد، گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت است که به بودجه اعتبار می‌بخشد و درواقع، بودجه فقط منعکس‌کننده هزینه‌ها و درآمد‌های دولت است.

وی افزود: متأسفانه برخی بر این تصور غلط دامن می‌زنند که بودجه تعیین‌کننده سیاست‌های دولت است و رسانه‌ها نیز بدون آگاهی از اصل مطلب این موضوع را بارها منعکس کرده‌اند.

پژویان در ادامه گفت: برای تعیین بودجه هرکدام از پروژه‌ها باید میزان درآمد‌ها از مالیات، نفت و غیره محاسبه شود تا مشخص شود آیا برای عملیاتی شدن پروژه‌ها این درآمد‌ها کفایت می‌کند یا خیر و اینکه آیا درآمد‌ها ازنظر اقتصادی قابل‌تجزیه و تحلیل هستند؟

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، میزان اختصاص بودجه برای هرکدام از پروژه بستگی به قدرت وزرا در مجلس شورای اسلامی دارد اما این مسئله کوچک‌ترین نقشی در این موضوع که منابع در جهت درست هدایت می‌شود و رشد مناسبی را در آینده خواهیم داشت، ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها