|
کدخبر: 22144

اوراق قرضه هم درد پیمانکاران را درمان نکرد

مدیر اجرایی کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا پیمانکاران با عرضه اوراق قرضه خیلی موافق نیستند، گفت: زمانی که نقدینگی وجود ندارد پیمانکاران مجبور به دریافت اوراق می‌شوند،اما دولت باید سودی را که برای نقد کردن این اوراق دریافت می‌کند را متقبل شود تا پیمانکاران ضرر نکنند.

عباس پناه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در کشور وجود دارد در صورتی که دولت بخواهد این پروژه‌ها را به اتمام برساند آیا پیمانکاران راغب به پذیرش آنها خواهند بود، بیان کرد: هر چند دولت اوراق قرضه و اسناد بهادار را برای پیمانکاران در نظر گرفته با این حال عمده پیمانکاران این موضوع را به اجبار قبول می‌کنند زیرا بسیاری از پیمانکاران توان سرمایه‌گذاری ندارند.

وی افزود: بودجه عمرانی کشور هر روز رو به کاهش است و بسیاری از این پیمانکاران از چرخه فعالیت خارج شده اند که این موضوع می تواند تبعات مختلفی در تمامی حوزه ها داشته باشد.

مدیر اجرایی کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون خود پیمانکاران اقدامی برای درخواست کمک از دولت داشته‌اند، تصریح کرد: پیمانکاران تا جایی که امکان داشته منابع خود را از طریق فروش تجهیزات و سایر منابع تأمین کرده‌اند تا بتوانند سر پا بایستند اما ازآنجایی‌که توان فعالیت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دولت را ندارند ازاین‌رو درخواستی هم از دولت نداشته‌اند.

مدیر اجرایی کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران معتقد است؛ دولت باید با همکاری کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور راه‌حل‌های نوین برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی را استخراج کند. همچنین از طریق سرمایه گذاران خارجی و با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای آن‌ها می‌توان سرمایه گذران خارجی را ترغیب به فعالیت در ایران کرد.

وی افزود: متأسفانه مسئولان نقدینگی را تنها راه‌حل اساسی می‌دانند درصورتی‌که برای حل این مشکل راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها