|
کدخبر: 9158

رقابت آواها و نواهای سیستان و بلوچستان به مرحله نهایی رسید

منتخبان جشنواره موسیقی آواها و نواهای سیستان و بلوچستان در مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 100 اثر تک نوازی به این جشنواره ارسال شد که در نهایت داوران بازبین 16 گروه موسیقی در بخش رقابتی گروهی و 56 اثر تک نوازی در هفت ساز شامل رباب، بنجو، قیچک، دهلک، دهل بزرگ، سرنا و دونلی را انتخاب کردند و هشت گروه موسیقی پیشکسوت نیز در این جشنواره حضور داشتند.

حسین مسگرانی اظهار کرد: گروه چراغ اشکانی از سرباز، گروه علی صالحی از زابل و گروه حسین تاج ور از چابهار در تمامی بخش های این جشنواره به عنوان برگزیده اعلام شدند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که استادانه به نواختن ساز پرداختند سهیل زنگشاهی در قیچک، محمد شریف شکل زهی شهد در دهل، امیر حمزه قادر آتشگر در رباب و در بخش تک خوانی و خوانندگی یاسین حدیدی، داوود بامری از ایرانشهر، چاکر داوودی از میرجاوه و بهروز صاحب زاده از سراوان در بخش تک نوازی دو نلی، عیسی بلوچ و تاج محمد جنگی پور از نیکشهر در دهلک، نظام الدین حسینی نژاد از سیب و سوران، محمد نیکنژاد از ایرانشهر، سلمان رومنا و ساجد چراس از چابهار و شهرام یارمحمدزهی از زاهدان در رباب، ناصر محب زهی از خاش در بخش قیچک سیستان، قوس الدین حداد صرفه جو و پرویز دستیان قیچک بلوچی، غفور زنگشاهی و رحیمی بلوچ در بخش دایره، خداداد میرشکار در بخش بنجو، برکت حسینی نژاد از سیب و سوران، ندیم زنگشاهی از ایرانشهر، عبدالوحید سوری زهی از خاش در بخش سرنا و رسول حدادی، منصور زینلی و دوران زینلی در بخش دهل انتخاب شدند.

وی ادامه داد: کیوان پهلوان، محمد رضا آزاده فر و هوشنگ جاوید داوران نخستین جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه سراسری عکس از پیشکسوتان کشوری و استانی در نگار خانه فردوسی مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

مسگرانی اظهار کرد: در پایان مراسم اختتامیه علاوه بر تجلیل از برگزیدگان جشنواره از حدود 30 نفر از پیشکسوتان، اساتید و ریش سفیدان موسیقی سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

وی افزود: این جشنواره توسط انجمن موسیقی سیستان و بلوچستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اما نهادهای دیگری چون شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری این برنامه همکاری داشتند.

ارسال نظر