|
کدخبر: 10040

ناشران و مولفان به خطوط قرمز واقف هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران و مولفان به خطوط قرمز حوزه نشر واقف هستند، گفت: امروز این حوزه در بهترین حالت خود پس از انقلاب اسلامی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری با بیان اینکه سینما، شعر و کتاب باید وارد حوزه اجتماعی شود و به دولت کمک کند تصریح کرد: به عنوان عضو شورای عالی اجتماعی کشور مسئولیت دارم تا از منظر فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه نشر کتاب در بهترین وضعیت نشر در بعد از انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و برهمین اساس در سال گذشته ۸۳ هزار عنوان کتاب مجوز نشر دریافت کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه مجموعه مولفان و ناشران در حال حاضر نسبت به خطوط زرد و قرمز نظام واقف هستند اظهار کرد: شرایط هماهنگی و همگرانی ذهنی و فکری در میان دولت و این افراد شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آزادی قلم، نشر و بیان وجود دارد اما آزادی نیز باید در چارچوب‌های ارزشی و اخلاقی نظام باشد و بدون هیچگونه تعارف گروه‌های نظارتی نظارت حداکثری دارند.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است در ۸۳ هزار مجوز چند مورد اشکال هم وجود داشته باشد که نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: اما در مورد کتاب‌های بدون مجوز با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی مداخله جدی انجام می‌شود و در صورت دریافت گزارش از یک اثر قاچاق در مدت سه روز اقدام قانونی انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دریافت پروانه ساخت تا اکران تابع یک نظام استاندارد و قانونمند است، تصریح کرد: یک روال جاری در سازمان سینمایی وجود دارد و هیچکس در این فرآیند مداخله ندارد اعضای شورای ساخت از بهترین‌های فرهنگ چه از لحاظ حرفه‌ای و چه اخلاقی تایید شده‌اند و حتی یک روحانی هم برای امور دینی و فقهی حضور دارد.

وی با بیان اینکه در مدت یکسال به صدها فیلم مجوز داده می‌شود و بعضی از فیلم‌ها نیز مجوز نمی‌گیرند اظهار کرد: در صورت وجود مشکلات اصلاحات اعلام می‌شود و تایید دوباره شورای نمایش مجوز اکران داده می‌شود که در غیر این صورت مجوز داده نمی‌شود.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه کلمه توقیف را باید از ذهن‌ها پاک کنیم خاطر نشان کرد: یک فیلم یا مجوز می‌گیرد یا نمی‌گیرد پس در ادبیات سینمایی واژه توقیف غلط است.

به گفته وی در صورتی که فیلم منطبق با مجوز‌ها تولید نشود و شورای نمایش آن را تایید نکند نمی‌توان به اکران عمومی دست یابد.

وی افزود: اگر تهیه‌کننده و کارگردان راضی به اصلاحات نباشد فیلم قابل نمایش نیست و مردم باید این تصمیم را به حوزه تخصصی نظام استاندارد واگذار کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در دولت آقای روحانی گوش شنوایی داریم خاطر نشان کرد: نقدها را می‌شنویم و به آنها پاسخ می‌دهیم.

ارسال نظر