|
کدخبر: 32111

اختصاصی گسترش نیوز

روزی که رکورد دفن شکسته شد/ علت از زبان مدیرعامل بهشت زهرا (س)

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) دلیل رکوردشکنی پذیرش متوفی در روز ۱۰ بهمن ماه را بارش برف و سرمای هوا اعلام کرد و گفت: در تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال گذشته ۲۴۳ متوفی پذیرش شدند که در تاریخ ۴۶ ساله بهشت زهرا بی‌سابقه بوده است.

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره دلایل رکوردشکنی بی‌سابقه پذیرش متوفی در ۱۰ بهمن ماه سال گذشته گفت: دلیل این اتفاق بارش برف در روز ۸ بهمن ماه بوده است.در آن روز با توجه به بارش برف علی رغم این که سازمان بهشت زهرا حتی برای یک دقیقه هم تعطیل نشد تنها ۳۰ متوفی در سازمان پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به این که در روز بعد شاهد رشد چشم گیر بوده ایم، اظهارکرد: در روز نهم بهمن ماه ۱۸۷ متوفی پذیرش شدند و روز ۱۰ بهمن ماه ۲۴۳ متوفی پذیرش شدند که رکورد تاریخ چهل و شش ساله بهشت زهرا (س) در پذیرش متوفی در یک شرایط عادی شکسته شد.

khal.jpg

خال افزود: در طی سال روزهایی بوده که به دلیل بحران هایی هم چون سیل، زلزله، آتش سوزی، شهدا و... میزان متوفی بالا بوده است اما در این رکورد در روزهای عادی بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان این که در روز متوسط بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ متوفی در سازمان بهشت زهرا پذیرش می‌شود، اظهارکرد: به طور کلی در سال گذشته ۵۶هزار و ۹۹نفر پذیرش شده‌اند که ۱۷ هزار و ۶۴۹ نفر خارج از سازمان رفته‌اند و مابقی در سازمان دفن شده‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره آمار فوتی به دلیل خودکشی و آلودگی هوا افزود: موضوعی تحت عنوان خودکشی یا آلودگی هوا در سیستم بهشت زهرا برای علت مرگ ثبت نمی‌شود.

خال با اشاره به بیشترین دلایل مرگ و میر شهر تهران اظهارکرد: در سال گذشته بیشترین علت مرگ و میر در شهر تهران سکته قلبی بوده که ۵ هزار و ۵۳۸ فوتی به ثبت رسیده است.بیشترین سن متوفی نیز بین ۸۵ تا ۹۰ سال بوده که ۶ هزار و ۸۴۲ متوفی را شامل می‌شود.

وی با بیان این که بیشترین فوتی در سال گذشته مربوط به منطقه ۴ تهران بوده است، اظهارکرد: کمترین میزان مرگ و میر نیز مربوط به منطقه ۲۲ تهران بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها