|
کدخبر: 31206

هیچ برنامه فرهنگی در مازندارن تعطیل نشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: خوشبختانه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان چالش زا نیست و همکاری و تعامل خوبی با بخش‌های مختلف وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، احد جاودانی درباره وضعیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان، مازندران گفت: تعطیلی یک برنامه هنری را به دلیل مخالفت برخی از افراد نداشته‌ایم چراکه تلاش ما بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف و تعامل باهمه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط بوده است.

وی بابیان اینکه تمام نهادهای مرتبط در جریان چرایی اجرای این برنامه‌ها بوده و کیفیت برنامه‌ها از قبل تشریح شده است، افزود: تقریباً حمایت همه را با خود همراه داریم وتلاش می‌کنیم تا حدود قوانین و شرع را رعایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مجوز اجرای برنامه‌های هنری بر اساس قانون با اداره فرهنگ و ارشاد است، ادامه داد: برای اجرای آن نیز هماهنگی لازم را با شورای تأمین شهرستان‌ها داریم.

جاودانی، نوروز را یک رخداد ملی و پدیده فرهنگی اجتماعی دانست که مردم به آن نگاه مثبت دارندو افزود: تلاش مردم بر استفاده خوب از این رویداد و زمانی برای ایجاد حرکت‌های جدید در شهر و روستا است.

وی وضعیت استان‌ها را در ایام عید باهم متفاوت برشمرد و خاطرنشان کرد: در مازندران، مردم علاوه بر دیدوبازدید معمول با حجم بالایی از میهمانان مواجه می‌شوند که این امر نیازمند آمادگی در حوزه‌های مختلف برای استقبال از حجم بالای گردشگر است تا آنها با خاطره خوب استان را ترک کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های متعدد برای ستاد خدمات سفر، ازجمله آنها به کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: هدف ما تلاش برای انجام برنامه‌هایی است تا گردشگران بتوانند برداشت فرهنگی بهتری نسبت به استان داشته باشند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروزی

جاودانی ازجمله برنامه‌هایی که برای آمادگی روحی مردم برای ورود به سال جدید انجام می‌شود به سنت نوروز خوانی اشاره کرد و افزود: چند سالی است که در مازندران این سنت جاافتاده و استقبال خوبی از آن شده و هدف ما بسیج گروه‌های هنری و جلب حمایت شهرداری‌ها برای برگزاری این سنت در همه شهرهای استان و برخی روستاها است.

وی با اشاره به فضای جامعه و مشکل افسردگی مردم و همچنین جوان بودن جامعه، ایجاد نشاط و شادابی را با انجام برنامه‌هایی مانند نوروز خوانی ضروری دانست و بر احیای آن تأکید و خاطرنشان کرد: این برنامه منبعث از فرهنگ ملی و دینی ما و انتقال‌دهنده آموزه‌های دینی و ملی و ایجادکننده نشاط در جامعه است.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در عمده شهرهای مازندران، به‌ویژه شهرهای حاشیه دریا در ایام نوروز خبر داد و افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی مازندران مردم را بافرهنگ و مردم این دیار آشنا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از دیگر برنامه‌های ایام نوروز به برگزاری نمایشگاه کتاب در برخی شهرها و عمدتاً با ناشران مازندرانی و برپایی جنگ شادی در پارک‌ها و مراکز فرهنگی استان اشاره کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها