|
کدخبر: 30937

۶۱ هزار جلد کتاب در دسترس مردم بانه قرار گرفت

رئیس کتابخانه های عمومی بانه گفت: 61 هزار و 381 جلد کتاب با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، تاریخی، دینی و درسی در کتابخانه های عمومی این شهرستان در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، صفر حسین زاده اظهار کرد: این تعداد کتاب در 55 هزار 713 عنوان در این کتابخانه ها موجود است که امسال 20 هزار و 136 جلد کتاب به اعضا امانت داده شد.

وی افزود: این شهرستان پنج باب کتابخانه عمومی با 2 هزار و 227 عضو فعال دارد و در سال جاری 39 هزار 518 نفر برای دریافت و مطالعه کتاب به این اماکن مراجعه کردند.

حسین زاده تاکید کرد: امسال چندین نمایشگاه کتاب به مناسبت های مختلف، 24 نشست کتابخانه ای، 21 نشست مدرسه ای، 60 مسابقه مکتوب، 55 نشست جمع خوانی کتاب، 44 نقد کتاب، پنج نشست مادران قصه گو و 16 کلاس اوقات فراغت در کتابخانه های عمومی بانه برگزار شد.

وی یادآور شد: اعضای کتابخانه های عمومی بانه به نسبت جمعیت شهرستان کم است که این مشکل ناشی از فضای نامناسب کتابخانه است چرا که ساختمان فعلی کتابخانه عمومی بانه 40 سال قبل احداث شده و پاسخگوی نیاز جمعیت 160 هزار نفری این شهرستان مرزی نیست.

وی به مهمترین مشکلات کتابخانه های عمومی بانه اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از کتاب های موجود در کتابخانه ها با بافت قومی و فرهنگی منطقه متناسب نیست و این باعث شده تعداد مراجعان به کتابخانه های عمومی کاهش یابد.

حسین زاده اظهار کرد: در گذشته به صورت فله ای کتاب به کتابخانه ها ارسال می شد اما اکنون به نظر و درخواست کتابداران کتاب ها به کتابخانه ها ارسال می شود که این کار، تاثیر بسزایی در افزایش اعضاداشته است.

وی افزود: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، طرح ملی کتابخانه گردی روز پنجشنبه 17 اسفند همزمان با سراسر کشور در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) بانه نیز برگزار شد.

حسین زاده یادآور شد: برای اجرای این طرح از همه مسئولان ادارات و سازمان های دولتی، انجمن های مردمی، شاعران، نویسندگان و اقشار مختلف دعوت کردیم که از کتابخانه های عمومی بازدید و از عملکرد یکسال گذشته این نهاد اطلاع پیدا کرده و از نزدیک مشکلات کتابخانه ها را ببینند و در راستای حل آنها همکاری کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها