|
کدخبر: 326861

خریداران بیت کوین در آمریکا تغییر استراتژی می دهند / ۷۰ هزار BTC انباشت شد

با نزدیک شدن به انتشار گزارش تورم آمریکا، شاهد خرید ۷۰ هزار بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران با تجربه هستیم. این اقدام نشان‌دهنده‌ تغییر استراتژی آنها به سمت ارزهای دیجیتال است، به منظور پوشش ریسک در برابر نوسانات احتمالی ناشی از تورم و کاهش ارزش ارزهای فیات.

اقتصاد خریداران بیت کوین در آمریکا تغییر استراتژی می دهند / ۷۰ هزار BTC انباشت شد

این خرید کلان، پس از فروش چشمگیر ۱ میلیون بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۲۳ صورت گرفته که می‌تواند نشانه‌ای از اعتقاد آنها به ارزش پایدار بیت‌کوین باشد، به ویژه با توجه به ثبات قیمت آن بالای ۶۰ هزار دلار.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در ماه مارس ۰.۴ درصد افزایش یافت و در یک سال گذشته به ۳.۵ درصد رسید. این رقم همچنان بالاست و ارزش دلار را نسبت به یک دهه گذشته که نرخ تورم تنها ۰.۸ درصد بود، به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

با توجه به این موضوع، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری همچنان پایین است.

نمودار-بیت-کوین

نیل برگکوئیست (Neil Bergquist)، مدیرعامل کوین‌می (Coinme)، بر جذابیت بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش در چنین شرایطی تاکید می‌کند. وی برخلاف دلارهای نگهداری شده در بانک، به عرضه محدود و غیرقابل تغییر ۲۱ میلیون واحدی بیت‌کوین اشاره می‌کند که می‌تواند جایگزینی مقاوم در برابر تورم باشد.

انتظار می‌رود تورم هسته‌ آمریکا که هزینه‌های ناپایدارتر مانند غذا و بنزین را حذف می‌کند، به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن و خدمات اصلی مانند بیمه و مراقبت‌های پزشکی، همچنان بالا باقی بماند.

همچنین، این احتمال وجود دارد که قیمت‌های بالاتر انرژی ناشی از افزایش قیمت بنزین، به افزایش تورم کمک کند. در نتیجه، بیت‌کوین ممکن است بتواند جایگاه خود را برای مقابله با تورم، در برابر سیستم‌های مالی سنتی، تقویت نماید.

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها