|
کدخبر: 325583

پیش بینی بورس امروز ۱۰ اردیبهشت / بازار به سمت سقوط می رود؟

دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و نمادهای فملی، فولاد، شپنا، وبملت، شستا، شتران و شبندر بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۱۰ اردیبهشت / بازار به سمت سقوط می رود؟

روز دوشنبه، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات می‌روند که روز یکشنبه شاخص به کانال ۲.۲ میلیونی سقوط کرد. در این روز، شاخص کل به اندازه ۲۰ هزار و ۱۴۵ واحد کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن نیز به اندازه ۷ هزار و ۵۳۴ واحد نزول کرد. همچنین، شاخص کل فرابورس نیز ۲۳۰ واحد کاهش یافت و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز ۲ هزار و ۱۳۲ واحد کاهش داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت داروسازی ابوریحان (دابور) نمادهای سبزپوش بازار بودند که بیشترین رشد را داشتند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر (پارتا) بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، خوساز (شرکت محورسازان ایران خودرو) و خمحور (شرکت تولید محور خودرو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت بیمه نوین (نوین) و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ درصدی به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید.

030209

 

پیش بینی بورس امروز

دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و نمادهای فملی، فولاد، شپنا، وبملت، شستا، شتران و شبندر بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. ریزش شاخص‌های بورس نسبتاً سنگین بود و با توجه به مازاد تقاضا و تداوم ورود سرمایه انتظار چنین ریزشی را نداشتیم.

علاوه بر این روز یکشنبه سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۱۹ میلیارد تومان بود. دیروز نمادهای خودرو، فملی، فولاد، فزر، کرومیت، بوعلی، خساپا، غالبر، فصبا و زکوثر بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

می‌توان گفت بازار تعدیل شد و بخشی از معامله گران ترجیح دادند سود ذخیره کنند. دیروز عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۴ میلیون تومان بود. در حالی که سرانه خرید ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. بنابراین به نظر می‌رسد امروز در بازار نیروهای نزولی غالب باشند.

خبرهای مهم بورسی در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری، ۹ ناشر بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم را از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.

بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت

با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت، جزئیات این مصوبه و تغییرات صورت گرفته در کنفرانس خبری با حضور مدیران سازمان و بورس و فرابورس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طرح مالیات بر سوداگری التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن را کاهش می‌دهد

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند. در صورت تصویب این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد از سوداگری جدا و بخش مولد اقتصادی تقویت می‌شود.

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب تکالیف دستگاه‌ها برای اجرای قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری را مشخص کردند.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها